اورمیه پایتخت والیبال آسیا

اورمیه پایتخت والیبال آسیا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 

بهترین پاسور والیبال آسیا صعود ایران به لیگ جهانی را مهم ترین اتفاق سال ۹۱ می‌داند.

به گزارش پرتال هواداران والیبال اورمیه، سایت نامه نیوز در تعطیلات نوروزی به سراغ سعید معروف، والیبالیست معروف کشورمان و تیم شهرداری اورمیه که لقب بهترین پاسور آسیا، بهترین پاسور رقابت‎های والیبال انتخابی جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ ایتالیا و مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ژاپن را در کارنامه دارد رفته و گفتگویی عیدانه با وی ترتیب داده که در زیر می خوانید:

*سال ۹۱ از لحاظ ورزشی و شخصی برایت چگونه گذشت؟

از لحاظ شخصی خیلی اتفاق خاصی برایم رخ نداد که بخواهد تفاوتی با سال های گذشته داشته باشد. خداراشکر اتفاق بدی در سالی که گذشت برایم رخ نداد اما در زمینه ورزشی هدفی که چندین سال به دنبالش بودیم در سال ۹۱ به وقوع پیوست و توانستیم به لیگ جهانی صعود کنیم.

*بهترین لحظه شما در سال ۹۱ همین صعود بزرگ بود؟

بله. چهار یا پنج سال با همین هدف در تیم ملی بازی کردیم و فکر می کنم این موضوع در یاد و خاطره همگان خواهد ماند.

*لحظات تلخ و سخت هم در سال گذشته داشتی؟

خیلی دوست داشتم با تیم شهرداری اورمیه در حالی که پس از ۹ سال به شهر خودم بازگشته و این تیم را همراهی می‌کردم به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسم که متأسفانه یک سری اتفاقات افتاد که این امر میسر نشد. همچنین در بازی های مقدماتی المپیک هم به خاطر یک ست از صعود به این رقابت ها بازماندیم و فکر کنم اگر شیرینی صعود به لیگ جهانی نبود به طور قطع این ناکامی چندین و چند سال در ذهن ملی پوشان و تمام علاقمندان به والیبال به طور قطع باقی می ماند.

*یعنی حق والیبال ایران بود که به المپیک صعود کند؟

واقعا حقمان بود و این حسرت به دل جامعه والیبال ماند البته اگر در مقدماتی لیگ جهانی موفق نمی شدیم، به طور قطع این حسرت دو برابر می شد اما سطح لیگ جهانی هم خیلی بالاست و حضور در این رقابت ها شیرینی خاصی دارد.

*حضور در المپیک شیرین تر است یا لیگ جهانی؟

طبیعی است حضور در المپیک. چون ۴ سال یک بار برگزار می شود و شاید نصیب هر ورزشکار نشود چون مشخص نیست تا ۴ سال بعد هنوز به بازی ادامه دهیم یا خیر اما لیگ جهانی هم در رشته والیبال جزو معتبرترین تورنتمنت ها محسوب می شود که فکر کنم شیرینی‌اش، تلخی نرفتن به المپیک را از یادمان ببرد.

*با این حال فدراسیون والیبال در سال ۹۱ در بین فدارسیون های موفق بود.

در بازی های مقدماتی المپیک هم مردم دیدند که چگونه بازی کردیم و فکر نمی کنم کسی از بازی ما ناراضی باشد. با این که علاقمندان به ورزش از عدم صعود ناراحت بودند اما گله ای هم از بازیکنان و کادرفنی نداشتند. به نظرم تنها بدشانسی باعث شد که با وجود بازی های خوب از رفتن به لندن محروم شویم.

*یکی دیگر از اتفاقات تلخ سال ۹۱ زد و خوردها و بی اخلاقی های والیبالیست ها در لیگ برتر بود. با این موضوع چقدر موافق هستی؟

خیلی موافق بداخلاقی نیستم. همه کاسه کوزه ها سر بازیکنان می شکست و همه می گفتند که والیبال به حاشیه رفته است اما این خبرها نبود و چون این حرکات قابل پیش بینی نبود، کمی بزرگنمایی روی آنها صورت گرفت.

*قبول داری که تداوم هفتگی این اتفاقات باعث شد این شائبه ها به وجود بیاید؟

در حالی قرار شد تنها ۴ تیم به پلی آف برسند که حدود شش یا هفت تیم خوب در لیگ داشتیم و با یک امتیاز، یک ست و یک بازی جدول زیر و رو می‌شد. بنابراین فشار زیادی روی بازیکنان بود و البته داوری هم در سطحی نبود که به این شرایط کمک کند و حتی همین داوری ها به یک سری اتفاقات هم دامن می زد. با این حال معتقدم که مشکلاتی که پیش آمد خیلی از سمت بازیکنان نبود، البته خیلی هم نمی گویم بی تقصیر بودند و مجموعه عوامل این اتفاقات تلخ را رقم زد.

*از زندگی شخصی در سال ۹۱ خاطره بدی نداری؟

خاطره بدی که اذیتم کند خیر. فقط مرگ سعید هاشمی اتفاق تلخی بود که تمام شهر اورمیه را متأثر کرد.

*برنامه ات برای عید چیست؟

تا ۶ فروردین استراحت کردم و پس از آن نیز که اردوی های تیم ملی آغاز شد.

*در مدت استراحت برای تعطیلات خارج از کشور نرفتی؟

با دلار ۴ هزار تومانی زورمان به سفر خارجی نمی‌رسد. خیلی زرنگ باشیم تا شمال برویم.

*خرید آجیل عید را تحریم نکردی؟

در حد پسته و آجیل پول داریم اما برای سفر خارجی متأسفانه خیر!

*آرزو برای سال ۹۲؟

آرزوی ورزشی ام این است که والیبال همین روند رو به رشدش در چند سال اخیر را ادامه دهد و در لیگ جهانی هم حضور موفقی داشته باشد تا هم دل مردم شاد شود و هم بتوانیم مزد زحماتمان را بگیریم. آرزوی شخصی ام این است که هم خودم و هم خانواده ام و هم تمام مردم سلامت باشند، چون بزرگ ترین نعمتی که خداوند می تواند به انسان بدهد نعمت سلامتی است.

*برای سال ۹۲ از ازدواج خبری نیست؟

فعلا خیر. خبری نیست و امن و امان است.

*ازدواج بر اساس برنامه ریزی است یا یک اتفاق؟

به نظرم یک اتفاق است.

*پس «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد»؟

امیدوارم همه آنهایی که امسال متأهل می‌شوند، خوشبخت شوند!

سعيد معروف: خيلي دوست داشتم با تيم شهرم به عنوان قهرماني ليگ برسم / مرگ سعيد هاشمي اتفاق تلخي بود / معروف  / پرتال هواداران والیبال اورمیه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 27216
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب وبلاگ